جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها و سخت افزارهای روز دنیا در وبلاگ تکنولوژی روز را دنبال کنید.

چگونگی پیدایش هدفون گوش گربه ای

پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱، ۰۱:۵۱ ب.ظ

هدفون مدل گربه ‌ای ریشه در کلمه ژاپنی Nekomimi دارد. این یک نوع انسان‌سازی مو در انیمیشن یا مانگا ژاپنی است که در آن شخصیت‌های انسانی ویژگی‌های گربه شمال دندان‌های تیز، دم گربه و گوش گربه دارند. اولین بار در سال 1924 میلادی یک رمان نویس و نویسنده به نام گنجی میازاوا این شبیه سازی را در نوشته‌های خود به کار برد.

در فرهنگ غربی نیز مفهومی از شخصیت‌های گربه سان به رهبری زن گربه ‌ای بدنام از دی سی کامیکس وجود دارد. شخصیت‌های دیگری که رفتارهای گربه ‌مانند از خود نشان می‌دهند، چیتا از دی سی و گربه سیاه مارول هستند..

این شبیه سازی به شخصیت‌های زن محدود نمی‌شود. نمونه‌های معروفی از شخصیت‌های مرد که ویژگی‌های حیوان‌ مانند از خود نشان می‌دهند، پلنگ سیاه مارول و ناروتو اوزوماکی ژاپنی هستند.

به سرعت به سال 2014. یک هنرمند انیمه به نام Wenqing Yan مشغول کار بر روی انیمیشنی بود که در آن شروع به طراحی هدفون گوش گربه‌‌ای کرد. این جایی بود که بذر کاشته شد. او به همراه بنیانگذار و بهترین دوستش، ویکتوریا هو، به دنبال این بودند که این هدفون‌‌های گوش گربه‌‌ای را به واقعیت تبدیل کنند و چرخ را به حرکت درآورند.

تولد بازار هدفون گوش گربه ای

 پیدایش هدفون گربه ای

اولین هدفون گربه‌‌ای در سال 2015 توسط Wenqing Yan  و شرکایش تولید و به بازار عرضه شد. اما این هدفون کیفیت چندان خوبی نداشت و اغلب مشتریان از خرید خود ناراضی بودند. بنابراین تصمیم گرفتند تا در تولید هدست گربه‌‌ای از تکنولوزی‌های بهتری استفاده کنند. با این حال تا می‌خواستند کیفیت محصول خود را افزایش دهند.

 

شرکت‌های دیگری نظیر Razer با طراحی هدفون طرح گربه ای Kraken Kitty زودتر از آن‌ها توانستند مدل‌های هدفون گربه‌ای گیمینگ را وارد بازار کنند و پیروز میدان شوند. هم اکنون تعداد شرکت‌های تولید کننده هدفون گوش گربه‌‌ای بسیار زیاد است و دیگر منحصر به چند شرکت خاص نیست. هر کدام از این کمپانی با طراحی متنوع بهترین مدل‌های هدفون گربه‌ای توانستند سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۰۱
soroush sadra

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی