جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها و سخت افزارهای روز دنیا در وبلاگ تکنولوژی روز را دنبال کنید.

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

از ویژگی‌های Apple Maps که باعث می‌شود برنامه ناوبری بومی iOS را به Google Maps ترجیح دهم این است که زمان پیچیدن  ، Apple Maps احتمالاً به شما اطلاع می دهد که «بعد از چراغ راهنمایی دوم به راست بپیچید» در مقابل گوگل مپ اینگونه به شما اطلاع می دهد که «پس از یک چهارم مایل، در خیابان اصلی به راست بپیچید». شاید این نحوه اطلاع برای هر شخصی متفاوت باشد، اما شخصاً، ترجیح می‌دهم چراغ‌های راهنمایی را بشمارم تا در حالی که سعی می‌کنم تابلوی خیابان را بخوانم حدس بزنم یک چهارم مایل چقدر است.

رقابت اپل مپس با گوگل مپس

در حالی که اپل در چند سال گذشته ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی را به نقشه‌ها اضافه کرده است، گوگل نیز همین کار را کرده است. اما یک منطقه وجود دارد که نشان می دهد گوگل  زودتر بروزرسانی می شود و این مورد توسط یکی از کاربران ردیت  در پستی اعلام شده است. در این پست آمده است: "بخش جدیدی از بزرگراه نزدیک من تقریباً دو هفته پیش افتتاح شد و در حالی که گوشی من به روی هولدر موبایل برای اسنپ نصب بود و در حال مسیریابی بودم  متوجه شدم این مسیر در نقشه های اپل هنوز مسدودو است .Google Maps قبل از باز شدن آن را با علائم "جاده بسته" نشان داده است. Apple Maps بزرگراه را نشان می دهد که به این نقطه ختم می شود. در جحالی که نقطه پایانی توسط گوگل مپ  در نقطه جدید نشان داده می شود. هر دو نقشه یک مربع سفید در یک مکان دارند که در تصویر زیر آنرا می بینید.

اپل مپس در تلاش برای برطرف کردن مشکل مهمی است تا بتواند با گوگل مپ رقابت کند

همانطور که در پست Reddit توسط یکی از کاربران اشاره شد، اپل در به روز رسانی سریع نقشه های اپل برای نشان دادن جاده های تازه باز شده مشکل دارد. به نظر نمی رسد این مشکل برای Google Maps باشد. راهی برای گفتن یک جاده جدید به اپل وجود دارد. می‌توانید یک «پین» در آن منطقه در Maps بچسبانید و «یک مشکل» را گزارش کنید. گزینه‌ها شامل افزودن یک خیابان جدید یا گزارش «چیز دیگری» است. اگر دومی را انتخاب کنید، می توانید هر مشکل دیگری را که ممکن است با برنامه دارید ذکر کنید.

سایر کاربران در مورد شرایط مشابه نوشته اند. یکی از مشترکین پست کرد، "من با همین مشکل روبرو شده ام. این بسیار عجیب است زیرا داده های بسته شدن جاده آنها تقریباً همیشه به روز است حتی در مبهم ترین مکان ها، اما آنها به ندرت می توانند جاده های جدید را به موقع اضافه کنند. این به ویژه در منطقه من بسیار مهم است زیرا صدها کیلومتر بزرگراه هر سال باز می شود. من به قدری ناامید شدم که برای گزارش تک تک بخش‌های گمشده سیستم آزادراه لهستان و هر مشکل کوچکی که در ورشو متوجه شدم، وارد یک تلاش جانبی بزرگ شدم. تاکنون اپل در پردازش درخواست‌ها بسیار کند بوده است، اما تا زمانی که آنها همه چیز را اضافه کنند، من راضی خواهم بود."

با این حال، اکثر کاربران apple maps را به دلایل زیر به  google maps ترجیح می دهند:

نقشه های اپل یک تهدید قابل توجه برای نقشه های گوگل است، در درجه اول به دلیل عوامل زیر:

یکپارچه‌سازی با دستگاه‌های اپل: نقشه‌های اپل روی همه دستگاه‌های اپل، از جمله آیفون، آی‌پد و رایانه‌های مک از قبل نصب شده است. این ادغام پیش‌فرض از همان ابتدا به Apple Maps یک پایگاه کاربری عظیم می‌دهد. کاربرانی که به دستگاه‌های اپل عادت کرده‌اند، احتمالاً به‌طور پیش‌فرض از Apple Maps استفاده می‌کنند و این امر وابستگی به Google Maps را کاهش می‌دهد.

کنترل اکوسیستم اپل: اپل یک اکوسیستم کاملاً کنترل شده دارد و به طور فعال خدمات و برنامه های خود را تبلیغ می کند. با هر به‌روزرسانی iOS، اپل ویژگی‌ها و قابلیت‌های Apple Maps را افزایش می‌دهد و آن را به جایگزینی جذاب‌تر برای Google Maps تبدیل می‌کند. این کنترل بر تجربه کاربر و اکوسیستم به اپل این امکان را می دهد که کاربران را از نقشه های گوگل دور کند.

ادغام یکپارچه با سایر سرویس های اپل: نقشه های اپل به طور یکپارچه با سایر سرویس های محبوب اپل، مانند سیری (دستیار مجازی اپل)، CarPlay (سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو) و اپل واچ ادغام می شود. این یکپارچه‌سازی تجربه‌ای منسجم را برای کاربران اپل در دستگاه‌ها و سرویس‌های متعدد فراهم می‌کند و تکیه بر نقشه‌های اپل برای نیازهای ناوبری خود را برای آنها راحت و طبیعی می‌سازد.

تمرکز بر حفظ حریم خصوصی: اپل بر حفظ حریم خصوصی به عنوان یک متمایز کننده کلیدی تاکید می کند و این موضوع در میان کاربرانی که نگران حریم خصوصی و امنیت داده ها هستند طنین انداز می شود. Apple Maps با ناشناس کردن و رمزگذاری داده ها و ذخیره آن ها در دستگاه به جای سرورهای اپل، حریم خصوصی کاربران را در اولویت قرار می دهد. این رویکرد حفظ حریم خصوصی ممکن است کاربرانی را که نسبت به شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های گوگل محتاط هستند، جذب کند و به Apple Maps مزیت رقابتی بدهد.

پیشرفت‌های مداوم: اپل از زمان راه‌اندازی اولیه خود روی بهبود خدمات نقشه‌برداری خود سرمایه‌گذاری کرده است و به انتقادات اولیه‌ای که دریافت کرده بود رسیدگی می‌کند. اپل روی افزایش دقت نقشه‌های خود کار می‌کند، ویژگی‌هایی مانند Look Around (شبیه به نمای خیابان گوگل)، ارائه نقشه‌های داخلی برای مراکز خرید و فرودگاه‌ها، و معرفی اطلاعات حمل‌ونقل در زمان واقعی. این پیشرفت‌ها تعهد اپل به ارائه یک راه‌حل نقشه‌برداری قوی و کاهش شکاف با Google Maps را نشان می‌دهد.

در حالی که Google Maps هنوز از پایگاه کاربر بزرگ‌تری برخوردار است و دارای مجموعه ویژگی‌های بالغ‌تری است، یکپارچه‌سازی نقشه‌های اپل، کنترل اکوسیستم، تمرکز بر حریم خصوصی و بهبود مستمر آن را به یک رقیب سرسخت تبدیل می‌کند. همانطور که Apple Maps به تکامل و نوآوری خود ادامه می دهد، این پتانسیل را دارد که تسلط گوگل در فضای نقشه برداری، به ویژه در میان کاربران دستگاه های اپل را از بین ببرد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۰۲ ، ۲۰:۳۷
soroush sadra