جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها و سخت افزارهای روز دنیا در وبلاگ تکنولوژی روز را دنبال کنید.

۲ مطلب در دی ۱۴۰۱ ثبت شده است

آیا می‌دانستید که پیش بینی می‌شود جهان امسال بیش از 50 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید کند؟ و بر اساس آخرین آمار، کمتر از 20 درصد از این به درستی بازیافت می‌شود، به این معنی که مقادیر زیادی به محل‌های دفن زباله ختم می‌شود.

چگونه می‌توانیم گجت‌ها را در سال 2023 پایدارتر کنیم

گجت‌ها نقش مهمی در این امر ایفا می‌کنند. فقط در نظر بگیرید که انتظار می‌رود در سال 2022 5. 3 میلیارد گوشی هوشمند دور ریخته شود.

اما خبر خوب اینجاست: گجت‌ها در سال 2023 پایدارتر خواهند شد، و این همه به لطف روند نوظهور دایره‌ای است.

استنتون توماس، معاون ارشد راه حل های پایداری در o9 Solutions، به TNW گفت: «در بازارهای عمده ای مانند اروپا، مصرف کنندگان به دنبال محصولات بادوام تر و ماندگارتر هستند.

محصولات بادوام تر احتمالاً به دلیل "نرخ جایگزینی پایین تر" به فروش کمتر در طول زمان منجر می شوند. این چیزی است که تولیدکنندگان باید آن را در مدل‌های کسب‌وکار خود تطبیق دهند، زیرا انتظار می‌رود این نوع مبادلات اقتصادی - استنتون توضیح داد - نشانگر «گذار به یک اقتصاد دایره‌ای و پایدار» باشد.

محصولات بادوام تر احتمالاً به دلیل نرخ جایگزینی پایین تر به فروش کمتر در طول زمان منجر می شوند. این چیزی است که تولیدکنندگان باید آن را در مدل‌های کسب‌وکار خود تطبیق دهند، زیرا انتظار می‌رود این نوع مبادلات اقتصادی که استنتون توضیح داد - نشانگر یک اقتصاد دایره‌ای و پایدار است.

به گفته متیو کاکریل ، مشاور نوآوری - تولیدکنندگان در حال حاضر شروع به تمرکز بر روی دوام بیشتر محصولات فناوری خود کرده اند. و این به سه دلیل است: فشار از طرف گروه های مدافع، تغییر در رفتار مشتری، و قوانین اخیر در مورد حق تعمیر در اروپا.

همانطور که کاکریل اشاره کرد، این توضیح دهنده همکاری سامسونگ و گوگل با iFixit برای تامین قطعات یدکی و راه اندازی فروشگاه تعمیرات سلف سرویس توسط اپل برای محصولاتش است.

بازیافت هوشمند گجت ها در سال ۲۰۲۳

او گفت: «با حرکت رو به جلو، این نیروها شروع به شکل دادن به معماری محصولات فناوری ما و نحوه فروش، نگهداری و بازسازی آنها خواهند کرد، در حالی که نگرش ما را نسبت به برخی از محصولات فناوری تثبیت شده ما تغییر می دهند.

او معتقد است که این برخی از محصولات فناوری تثبیت شده ما را به «محصولات کلاسیک» تبدیل می‌کند، که «اعتبار» و «مطلوب بودن» خود را تا ده سال حفظ می‌کنند - به جای دور انداختن یا بازیافت پیش از موعد.

هرچه وارد سال آینده شویم، بیشتر شاهد افزایش این نوع طرح‌ها خواهیم بود و شرکت‌ها سعی می‌کنند دستگاه‌های خود را طوری طراحی کنند که تا حد ممکن دوام بیاورند.

اما فراتر از دوام و تعمیر، روند بزرگ دیگری وجود دارد که گجت ها را در سال 2023 پایدارتر می کند.

فرصت در نوسازی

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Back Market - بازاری مستقر در پاریس برای دستگاه‌های بازسازی‌شده معتقد است که فروش مجدد گجت‌ها به تعمیرکاران عمر فناوری را طولانی‌تر می‌کند، زیرا می‌توان آن‌ها را به‌طور حرفه‌ای تعمیر و دوباره فروخت». این به این دلیل است که "بازیافت هنوز به اندازه کافی پیشرفته نیست" برای ذخیره هر بخش از یک دستگاه.

در واقع، علاقه مصرف کنندگان به دستگاه‌های بازسازی شده در حال افزایش است. یک نظرسنجی اخیر توسط Keany نشان داد که 28٪ از بیش از 5000 مصرف کننده در سراسر اروپا و آمریکای شمالی یک محصول بازسازی شده با کیفیت بالا را به یک محصول جدید با کیفیت پایین تر ترجیح می‌دهند. و پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی الکترونیک بازسازی‌شده با نرخ رشد ترکیبی 12.1 درصدی بین سال‌های 2022 تا 2031 پیشرفت کند.

اما در حالی که استارت‌آپ‌هایی مانند Back Market و Swappie از جمله آن‌هایی هستند که در حال حاضر پیشتاز این انتقال هستند، انتظار می‌رود که تولیدکنندگان بزرگ فناوری از این روند پیروی کنند.

دی لاروز توضیح داد که تا کنون ذهنیتی که بر به روز رسانی های مداوم، راه اندازی های جدید و سودآوری متمرکز شده است، این شرکت ها را عقب نگه داشته است. اما این در حال تغییر است.

او خاطرنشان کرد: «با ادامه بحران آب و هوا، ما شروع به دیدن بازیگران اصلی می کنیم که بیشتر در نوسازی سرمایه گذاری می کنند، زیرا پایداری شروع به تبدیل شدن به نقطه اصلی موفقیت می کند.

با تولید مجدد، گجت‌ها را در سال 2023 پایدارتر کنید

فراتر از نوسازی، پیتر براگ - مدیر پایداری و امور دولتی EMEA کانن - معتقد است که تولید مجدد "حلقه مفقوده" در شیوه های اقتصاد دایره ای است.

اوهمچنین معتقد است  که روند رو به افزایشی در محصولات فناوری مرمت شده وجود دارد، مصرف کنندگان به دلیل انتظارات عملکرد بهینه و احساس ساده خواستن چیزی «جدید و براق» هنوز مردد هستند. و اینجاست که تولید مجدد وارد می شود.

براگ توضیح داد که بازسازی تا حد ممکن دستگاه قدیمی را حفظ می کند و آن را بازسازی می کند تا به عنوان یک محصول جدید عمل کند. این یک پیشرفت در بازسازی «از طریق تمرکز آن بر عملکرد و آزمایش‌های گسترده است که تضمین می‌کند مصرف‌کنندگان چیزی را که اساساً یک محصول جدید است دریافت می‌کنند، نه صرفاً افزایش عمر یک محصول موجود».

به این ترتیب، می تواند تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات جدید و باکیفیت را نیز برطرف کند و در عین حال اثرات زیست محیطی آنها را کاهش دهد.

با این وجود، مسئولیت گجت‌های پایدارتر نیز بر عهده کاربران است. و راه‌های کمک به محدود کردن مقدار زباله‌های الکترونیکی ساده است: محصولات دست دوم را در نظر بگیرید، روی آن‌هایی که بادوام هستند سرمایه‌گذاری کنید و از دستگاه خود مراقبت کنید تا بتوانید برای مدت طولانی‌تری آن را نگه دارید.

فقط تصور کنید که با افزایش عمر تلفن‌های هوشمند خود تا یک سال، در اروپا به اندازه خروج سالانه دو میلیون خودرو از جاده‌ها در انتشار گاز CO2 صرفه‌جویی می‌کنیم.

و، امیدواریم با شرکت‌هایی که دستگاه‌های بادوام‌تری تولید می‌کنند، افزایش نوسازی و تمرکز مجدد بر تولید مجدد، می‌توانیم گجت‌های خود را در سال 2023 پایدارتر کنیم.

منبع :TNW

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۰۱ ، ۱۷:۰۳
soroush sadra

هدفون مدل گربه ‌ای ریشه در کلمه ژاپنی Nekomimi دارد. این یک نوع انسان‌سازی مو در انیمیشن یا مانگا ژاپنی است که در آن شخصیت‌های انسانی ویژگی‌های گربه شمال دندان‌های تیز، دم گربه و گوش گربه دارند. اولین بار در سال 1924 میلادی یک رمان نویس و نویسنده به نام گنجی میازاوا این شبیه سازی را در نوشته‌های خود به کار برد.

در فرهنگ غربی نیز مفهومی از شخصیت‌های گربه سان به رهبری زن گربه ‌ای بدنام از دی سی کامیکس وجود دارد. شخصیت‌های دیگری که رفتارهای گربه ‌مانند از خود نشان می‌دهند، چیتا از دی سی و گربه سیاه مارول هستند..

این شبیه سازی به شخصیت‌های زن محدود نمی‌شود. نمونه‌های معروفی از شخصیت‌های مرد که ویژگی‌های حیوان‌ مانند از خود نشان می‌دهند، پلنگ سیاه مارول و ناروتو اوزوماکی ژاپنی هستند.

به سرعت به سال 2014. یک هنرمند انیمه به نام Wenqing Yan مشغول کار بر روی انیمیشنی بود که در آن شروع به طراحی هدفون گوش گربه‌‌ای کرد. این جایی بود که بذر کاشته شد. او به همراه بنیانگذار و بهترین دوستش، ویکتوریا هو، به دنبال این بودند که این هدفون‌‌های گوش گربه‌‌ای را به واقعیت تبدیل کنند و چرخ را به حرکت درآورند.

تولد بازار هدفون گوش گربه ای

 پیدایش هدفون گربه ای

اولین هدفون گربه‌‌ای در سال 2015 توسط Wenqing Yan  و شرکایش تولید و به بازار عرضه شد. اما این هدفون کیفیت چندان خوبی نداشت و اغلب مشتریان از خرید خود ناراضی بودند. بنابراین تصمیم گرفتند تا در تولید هدست گربه‌‌ای از تکنولوزی‌های بهتری استفاده کنند. با این حال تا می‌خواستند کیفیت محصول خود را افزایش دهند.

 

شرکت‌های دیگری نظیر Razer با طراحی هدفون طرح گربه ای Kraken Kitty زودتر از آن‌ها توانستند مدل‌های هدفون گربه‌ای گیمینگ را وارد بازار کنند و پیروز میدان شوند. هم اکنون تعداد شرکت‌های تولید کننده هدفون گوش گربه‌‌ای بسیار زیاد است و دیگر منحصر به چند شرکت خاص نیست. هر کدام از این کمپانی با طراحی متنوع بهترین مدل‌های هدفون گربه‌ای توانستند سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ دی ۰۱ ، ۱۳:۵۱
soroush sadra