جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین مقالات روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها روز دنیا

جدیدترین اخبار از تکنولوژی ها و سخت افزارهای روز دنیا در وبلاگ تکنولوژی روز را دنبال کنید.

مهمترین ویژگی های ویندوز 11

جمعه, ۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۰ ب.ظ

ویندوز 11 شبیه نسخه های قبلی است ، اما (امیدوارم) بهتر باشد
اگر ویژگی های جدید در ویندوز 11 آشنا به نظر برسد ، بخشیده خواهید شد. مایکروسافت در حال اضافه کردن ابزارک ها ، پنجره های شفاف و پنجره های کوچک است. همه این ویژگی ها مدتی وجود داشته است ، اما رویکرد ویندوز 11 به نظر بهتر می رسد.

- منوی  شروع و نوار وظیفه اکنون در وسط صفحه ویندوز هستند

در نگاه اول ، بزرگترین تفاوت در ویندوز 11 این است که نوار وظیفه و دکمه Start در میانه صفحه قرار دارند. اگر تمایل ندارید این منو را در وسط داشته باشید گزینه ای وجود دارد که آن را به گوشه ای منتقل کنید ، اما به نظر می رسد مایکروسافت می خواهد این ویژگی را بیشتر با نوع macOS و سیستم عامل Chrome هماهنگ کند.

 

منوی شروع جدید ، که در مرکز صفحه نیز ظاهر می شود ، برای حذف Live Tiles  به جای  مجموعه ای از برنامه های پین شده و اسناد اخیر ، دوباره اصلاح شده است. یک رابط جستجو در بالای منو ظاهر می شود که دقیقاً مانند منوی شروع امروز ، اسناد ، برنامه ها یا تنظیماتی را که می خواهید پیدا کنید هوشمندانه جستجو می کند.

- بازگشت ابزارک ها به ویندوز 11 

 

مایکروسافت سالها قبل از کنارگذاشتن ابزارک ها سعی کرده بود مجدد آنها را به ویندوز اضافه کند . با یک دکمه جدید در نوار وظیفه ، یک صفحه ویجت با لیست کارها ، وضعیت هوا ، ترافیک ، تقویم و سایر ابزارکهای اصلی باز می شود. این تفاوت چندانی با نحوه کارکرد ابزارک ها در macOS ندارد ، زمانی که می خواهید نگاهی بیندازید اما وقتی نیازی به آن ندارید از بین می رود. در نهایت این ویژگی برای توسعه دهندگان باز خواهد بود ، بنابراین آنها می توانند ابزارک های خود را اضافه کنند ، اما ما باید ببینیم که این ویژگی در واقع چقدر از بین می رود.

 

- استفاده از چند مانیتور در آستانه بهره برداری کامل


کاربران لپ تاپ که کامپیوتر خود را به یک مانیتور جداگانه متصل می کنند ، با دردسر ناشی از مدیریت همه ویندوزهایشان کاملاً آشنا هستند. با قطع اتصال مانیتور ، پنجره های موجود در آن مانیتور تغییر اندازه داده و مرتب می شوند و باعث ایجاد آشفتگی در دسک تاپ شما می شوند. ویندوز 11 به این پایان می دهد. وقتی لپ تاپ خود را از مانیتور دوم جدا می کنید ، پنجره های باز شده روی آن صفحه به حداقل می رسند اما جای آنها را به خاطر می آورید. وقتی صفحه را دوباره به برق متصل می کنید ، آنها به همان مکان قبلی باز می شوند.

 

- Snap Groups ساماندهی ویندوز را بصری تر می کند

اگر می خواهید دو پنجره را کنار هم قرار دهید ، ویژگی اسکناس فعلی ویندوز مفید است. ویندوز 11 آن را تغییر می دهد. اکنون ، وقتی بالای پنجره روی دکمه «حداکثر کردن» کلیک کنید ، یک انتخابگر کوچک برای چیدمان مشاهده خواهید کرد ، طرح های مختلفی را که می توانید پنجره ها را به راحتی انجام دهید ، از جمله طرح های سه یا چهار پنجره ، به شما نشان می دهد. سپس می توانید پنجره هایی را انتخاب کنید که بقیه طرح را پر کند و سریعتر به کار بپردازید.

 

- ویندوز شفاف یک بار دیگر مد است

مایکروسافت یک بار دیگر یک طراحی پنجره شفاف را ارائه می دهد. برنامه ها و حاشیه های پنجره - از جمله خود منوی شروع و منوی ابزارک - مانند یک پنجره شیشه ای مات ، نیمه دیده می شوند. این یک ظاهر زیبا است و احتمالاً همان مشکلات عملکردی که Aero در آخرین باری که مایکروسافت این ترفند را امتحان کرد در سخت افزارهای سطح پایین داشت ، نخواهد داشت.

 

- کار با صفحه های لمسی باید راحت تر باشد

 ویندوز 11 امیدوار است با افزودن اهداف لمسی بزرگتر برای تغییر اندازه ویندوز ، برخی از آزار دهنده ترین مشکلات را برطرف کند. همچنین یک صفحه کلید تایپ لمسی کوچکتر وجود دارد که می تواند برای تایپ یک دست در گوشه صفحه قرار بگیرد ، بی تفاوت با نوع تایپ کردن روی تلفن شما. اگر از قلم استفاده کنید ، سیستم عامل از بازخورد لفظی نیز پشتیبانی می کند ، که ممکن است نوشتن با آن را طبیعی تر نشان دهد. باید دید آیا این تغییرات برای ایجاد ویندوز به یک صفحه لمسی طبیعی کافی است یا خیر ، اما بدتر از تغییر کامل حالت Tablet Mode مانند ویندوز 10 نیست.

 

- PC Gaming برخی از بهترین ویژگی های Xbox را دارد

 

با توجه به اینکه مایکروسافت دارای دو بزرگترین سیستم عامل بازی در جهان است - ویندوز برای بازی های رایانه ای و Xbox - فکر می کنید که ترکیب این دو یک اولویت بالاتر است. خب ، سرانجام ، ویندوز 11 این واقعیت را بیشتر به واقعیت تبدیل می کند.

برای مبتدیان ، ویندوز 11 دو مورد از بازی های Xbox را برای رایانه به ارمغان می آورد. اولین مورد DirectStorage API این شرکت است که به شما امکان می دهد داده ها را مستقیماً در حافظه GPU شما بارگیری کند که می تواند زمان بارگیری را به شدت کاهش دهد. روند کار کمی پیچیده تر از آن است که توضیح مختصر به نظر می رسد ، اما اگر سخت افزار و بازی هایی را دارید که از آن پشتیبانی می کنند ، زمان بسیار کمتری را در انتظار بازی صرف خواهید کرد.

- ویندوز 11 از اپلیکیشن چت مبتنی بر Microsof Term بهره می برد.

مایکروسافت با اضافه کردن اپلیکیشن چت به ویندوز 11 ، امکان تماس صوتی و تصویری را بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای تمام کاربران خود فراهم کرده است .

 

 

این مقاله با تحقیق و بررسی های مختلف در ویندوز 11 و سایت های دیگر گردآوری شده است لطفا در صورت انتشار برای حمایت از ما منبع را ذکر کنید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۴
soroush sadra

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی